Marketing ေခၚ ေစ်းကြက္ထိုးေဖာက္မွဳ သည္ အျခား စီးပြားေရးဆိုင္ရာ အဖြဲ႕ေတြနဲ႕ ယွဥ္ၾကည့္ရင္ ေဖာက္သည္ေတြနဲ႕ အဓိက ဆက္ဆံေနရသည္။
Marketing ကို ရိုးရွင္းစြာ အဓိပၸာယ္ ဖြင့္ဆိုပါက အလုပ္ျဖစ္ႏိုင္ေခ်ရွိေသာ ေဖာက္သည္မ်ား ႏွင့္ ေကာင္းမြန္ေသာ ဆက္ဆံေရး ရေအာင္ စီမံခန္႕ခြဲႏိုင္ျခင္းပင္ ျဖစ္ပါသည္။
Marketing is managing profitable customer relationships.
Marketing ရဲ့ ဦးတည္ခ်က္ ႏွစ္ခု ကေတာ့
၁) မက္ေမာဖို႕ ေကာင္းတဲ့ အရာေတြ တန္ဖိုးေတြ နဲ႕ ေဖာက္သည္သစ္ ေတြကို ဖမ္းစားထားႏိုင္ရန္ ႏွင့္
၂) လက္ရွိေဖာက္သည္ ေတြကို စိတ္ေက်နပ္မွဳ ရရွိေစျပီး ဆက္လက္ ထိန္းသိမ္း ဆြဲေဆာင္ထားႏိုင္ရန္
တို႕ျဖစ္ပါသည္။
The twofold goal of marketing is to attract new customers by promising superior value and keep and grow current customers by
delivering satisfaction.
For example, Walmart has become the world’s largest retailer—and the world’s largest company—by delivering on its promise, “Save money. Live better.” Nintendo surged ahead in the video-games market behind the pledge that “Wii would like to play,” backed by its wildly popular Wii console and a growing list of popular games and accessories for all ages. And McDonald’s fulfills its “i’m lovin’ it” motto by being “our customers’ favorite place and way to eat” the world over, giving it a market share greater than that of its nearest three competitors combined.
အျမတ္အတြက္ လုပ္ကိုင္ေသာ အဖြဲ႕အစည္း ျဖစ္ေစ၊ အျမတ္မၾကည့္ေသာ ပရဟိတ အဖြဲ႕အစည္း ျဖစ္ေစ - အဖြဲ႕အစည္းတိုင္း ေအာင္ျမင္ဖို႕အတြက္ Marketing သည္ အဓိက က်လွပါသည္။
သင္လည္း Marketing အေၾကာင္း ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား သိျပီးသား ျဖစ္ေနမွာပါ။ ဘာလို႕လဲ ဆိုေတာ့ သင့္ ရဲ့ နိစၥဓူဝ မွာ ျမင္ေတြ႕ေနလို႕ဘဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ေရွာ့ပင္းစင္တာ မွာ ပစၥည္းေတြ ခင္းက်င္းထားတာ ေတြ႕မယ္။ ေၾကာ္ျငာေတြ တီဗီမွာ လာတာ ေတြ႕မယ္။ မဂၢဇင္းစာအုပ္ မွာလည္း ေၾကာ္ျငာေတြ႕မယ္။
ဒီႏွစ္ပိုင္းေတြမွာ Marketing သမား ေတြဟာ နည္းလမ္းအသစ္ေတြ သံုးလာျပီး သူတို႕တံဆိပ္ Brand ကို သိလာျပီး သင့္ဘဝ တစ္စိတ္တစ္ပိုင္း တြင္ ပါဝင္လာေစခ်င္ၾကတယ္။
စားသံုးသူ ေတြရဲ့ ရိုးရိုးအျမင္ ထက္စာရင္ Marketing က ပိုမို က်ယ္ျပန္႕ပါတယ္။ ေနာက္ကြယ္မွာ လူေတြ ပြဲေတြ လုပ္ေဆာင္မွဳေတြ က သင့္ အာရံု ဖမ္းစားရန္ ႏွင့္ ဝယ္ယူ သံုးစြဲ ဖို႕ သူတို႕ျပိဳင္ဘက္ေတြနဲ႕ ျပိဳင္ဆိုင္ေနၾကပါတယ္။
Marketing Defined
Marketing က ဘာလဲ ? လူအမ်ားထင္တာက Marketing ဆိုတာ အေရာင္း နဲ႕ ေၾကာ္ျငာျခင္း လို႕ဘဲ ထင္ၾက ေတြးမိ ၾကပါတယ္။
What is marketing? Many people think of marketing as only selling and advertising.
Marketing သမားေတြဟာ ေန႕တိုင္း တီဗီေၾကာ္ျငာေတြ၊ Catalog စာအုပ္ေတြ၊ ဖုန္းဆက္သြယ္မွဳေတြ၊ အီးေမး ပို႕ေဆာင္ျခင္းေတြ နဲ႕ ဗံုးၾကဲေနၾကပါတယ္။ (ေဖာက္သည္ေတြဆီ ေရာက္ရွိေအာင္ ၾကိဳးစားျခင္း)
We are bombarded every day with TV commercials, catalogs, sales calls, and e-mail pitches.
အေရာင္း (Selling) ႏွင့္ ေၾကာ္ျငာျခင္း (Advertising) ဆိုတာ Marketing ရဲ့ ေရခဲတံုးထိပ္ပါဘဲ။ (လူအမ်ား ေတြ႕ျမင္ရတဲ့ အပိုင္း)
အခုေခတ္ Marketing ကို နားလည္ထားရမွာက ေျပာေရာင္းျပီး အေရာင္းျဖစ္ဖို႕ဆိုတဲ့ အရင္ပံုစံ မဟုတ္ေတာ့ဘဲ ေဖာက္သည္လိုအပ္ခ်က္အတိုင္း လိုအင္အတိုင္း စိတ္ေက်နပ္မွဳ ရရွိေစဖို႕ ဆိုတာမ်ိဳးပါ။
Today, marketing must be understood not in the old sense of making a sale—“telling and selling”—but in the new sense of satisfying customer needs.
အကယ္၍ Marketing သမားေတြ (Marketers) က ေဖာက္သည္ လိုသည့္ ပံုစံမ်ိဳး ကို နားလည္သေဘာေပါက္ပါက လိုသည့္ပံုစံ တန္ဖိုး အတိုင္းေပးႏိုင္မည့္ ပစၥည္း ကို ထုတ္မယ္။ တန္ဖိုးသတ္မွတ္မယ္။ ျဖန္႕ျဖဴးမယ္။ ေရာင္းအား ေကာင္းေအာင္လုပ္မယ္။ ဆိုပါက လြယ္လြယ္ကူကူ ေရာင္းရေပလိမ့္မည္။
If the marketer understands consumer needs; develops products that provide superior customer value; and prices, distributes, and promotes them effectively, these products will sell easily.
စီမံခန္႕ခြဲမွဳ ဂုရု Peter Drucker ေျပာတာက Marketing ရဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္က ေရာင္းဖို႕ မၾကိဳးစားရဘဲ အေရာင္းျဖစ္ျခင္း ပါဘဲ။
In fact, according to management guru Peter Drucker, “The aim of marketing is to make selling unnecessary.”
Marketing ဆိုတာ လူမူေရး ႏွင့္ စီမံခန္႕ခြဲမွဳဆိုင္ရာ လုပ္ရိုးလုပ္စဥ္ ပါဘဲ။ အဖြဲ႕အစည္း က ေဖာက္သည္ယံုၾကည္မွဳ ႏွင့္ ေငြ လိုတယ္။ ေဖာက္သည္ေတြ က Company/Organization/Brand အေပၚ ယံုၾကည္မွဳ ႏွင့္ ပစၥည္းေကာင္း (သို႕) ဝန္ေဆာင္မွဳေကာင္း တာ လိုခ်င္ၾကတယ္။ ႏွစ္ဘက္စလံုး တစ္ဖက္ ႏွင့္ တစ္ဖက္ ဖလွယ္ လဲလွယ္ၾကျပီး ႏွစ္ဘက္စလံုး အက်ိဳးရွိၾကတယ္။
Broadly defined, marketing is a social and managerial process by which individuals and organizations obtain what they need and want through creating and exchanging value with others.
In a narrower business context, marketing involves building profitable, value laden exchange relationships with customers.
Hence, we define Marketing as the process by which companies create value for customers and build strong customer relationships in order to capture value from customers in return.
No comments:
Post a Comment